9-10. nap
Míg ti bezártátok az évet és legalább a gyerekeknek kitört a vakáció, mi továbbra is az iskolapadban ülünk. Hogy ez milyen körülmények között teszik a világ különböző pontjain, a délelőtti órákban beszélgettünk Dannel. Rob továbbra is a szókincsünket igyekszik bővíteni különböző idiómákkal, phrasal verb-ekkel, szituációs gyakorlatokkal. Délután módszertan.
Anna: A CLIL órán hétfőn továbbra is az elméleti alapokkal foglalkoztunk, de szerencsére kicsit már a gyakorlati részbe is belekóstoltunk. Az óratervezéshez, tevékenységek irányításához (venn-diagram, concentric circles, spidergram, timeline, flowchart) kaptunk támpontokat, összegyűjtöttük az óravázlat készítés szempontjait (KWL grid: know, want, learn).
Kedden Alexis személyre szabott órát tartott nekem :), eddig ezt találtam a leghasznosabbnak, mivel ezen az órán kifejezetten a 6-10 éves korosztályra koncentráltunk. Megnéztünk néhány játékos feladatot, amelyeket különböző tanórákon lehet használni (tesi, ének, matek, írás-olvasás), illetve belenéztem egy könyvbe, ami digitális formában is elérhető és rengeteg hasznos információ található benne (a harmadikos környezet tanításhoz sok használható forrást véltem felfedezni, de még negyedikben is lehet forgatni): The CLIL Resource Pack. Még egy könyvet (Curricular Content Resources for Primary) és néhány hasznos weblapot tanulmányoztam:
https://www.onestopenglish.com/
https://vk.com/
A One Step English ugyan fizetős (30 napos ingyenes kipróbálásra van lehetőség), de lehet, hogy érdemes lenne intézményként regisztrálni és egy évre kipróbálni. Az utóbbin viszont nagyon sok anyag megtalálható, letölthető - csak tudni kell, hogy mit keres az ember.
https://quizlet.com/ - Szuper
lehetőség otthoni gyakorlásra is, elsősorban az új szavak tanulásakor
https://app.bookcreator.com/sign-in - Hogyan készítsünk saját könyvet mi magunknak vagy akár a tanítványaink.
Office Lens applikáció - Fotózz be egy darab papírt akár csámpásan is, szkennelt képet varázsolok belőle!